Mercedes-Benz Travego Tarihi
|
09/11/2024, 01:40 PM
Mesaj: #13
|
|||
|
|||
Mercedes-Benz Travego "Coach of the Year 2010"
Avrupa'da Hoşdereli RHD Travego'ya Ödül
Paris Senlis de Haziran 2009'da düzenlenen ''Coach Euro Test'' ile Avrupa'dan gelen dört yarışmacı ile birlikte Travego en ince ayrıntısına kadar teste tabi tutulmuştu ve Travego'yu kazanan olarak ilan etti. İki yılda bir düzenlenen Coach Euro Test, otobüs sektöründeki en önemli seyahat otobüsü testleri arasında yer alıyordu. "Busworld Kortrijk"te 2009 yılında yapılan fuar'da Mercedes-Benz Travego'yu "2010 Yılının Otobüsü" seçmişti. Tarih 2009 Ekim Busworld Kortrijk Fuarı ; Aday otobüsler arasından birinciliğe seçilen Travego, ekonomik verimliliği, çevre dostu olması, kullanım ve konfor üstünlüğü ve güvenirlik gibi üstünlükleriyle bu ödüle layık görülmüş. 2005’ten pazara sunulduğu günden 2009 yılına kadar Avrupa pazarı için 3 bin 316 adet üretilmişti Avrupa otobüs jürisi "Busworld Kortrijk" uluslararası otobüs fuarı vesilesiyle 2009 yılının başlarından beri üçüncü nesilde pazara sunulan Mercedes-Benz Travego'yu "Coach of the Year 2010" kazananı olarak ilan etti. Ödül, 15 Ekim 2009 tarihinde Coach of the Year jüri başkanı Stuart Jones tarafından EvoBus GmbH Mercedes-Benz otobüsler Genel Müdürü Michael Göpfarth'a takdim edildi 2006 yılında yenilenen Travego tüm serisi ile 2008 yılında yeniden yenilendi.Bu kez karşımıza üçüncü nesli ile çıktı.2008 Travego dış tasarımında minimal değişiklikler yapıldı. Amiral gemisinin ön kısmı 60 mm uzatıldı, elips sis farlarına sahip yeni bir tamponu ve contasız yapıştırılan ön cam, gürültü seviyesini azalttı ve aerodinamiği iyileştirdi. Ama yeni Travego'nun şöfor mahali yeniden tasarlandı Travego 3'ncü nesilde direksiyon simidi artık çok işlevli idi: Araç bilgisayarı ve telefon için menü kontrol düğmelerine sahip olmuştu. Dekorasyonda “ahşap” ve “metal” ayrıntılarsunuldu. Genel olarak amiral gemisi daha sağlam hale gelmişdi.IAA 2008 fuarı'nın ardından "Busworld Kortrijk" uluslararası otobüs fuarı vesilesiyle 2009 yılının başlarında Türkiye'de üçüncü nesil olarak üretilen ve ihracat pazarına sunulan Mercedes-Benz Travego 15 16 17 RHD serisi "Coach of the Year 2010" ödülünün kazananı olmuştu.Yeni Ön gövde ve arka kısım yeni şöfor mahali ve göstergeler, koltuk tasarımları kısaca baştan aşağıya yeniydi,bu yeniliği 2011'de Türkiye pazarı SHD olarak takip etmişti. Ekonomi, çevresel etki, sürüş özellikleri ve konfor gibi kriterler arasında güvenlik ön plandaydı. Daimler Otobüsleri Direktörü Hartmut Schick şunları söylemişti: “Güvenlik, Mercedes-Benz markasının en yüksek değeri olmuştur ve öyledir. Amiral gemimiz her üç nesilde de pazardaki trendleri belirledi. 1999 gibi erken bir tarihte Travego'da standart olarak elektronik fren sistemi (EBS), kilitlenme önleyici fren sistemi (ABS), patinaj önleyici sistem (ASR) ve geciktirici bulunuyordu. İkinci nesille birlikte şerit asistanı (SPA) ve mesafe kontrollü hız sabitleyici (ART) gibi ek güvenlik özellikleri de takip edildi. Üçüncü nesilde, acil fren asistanı olarak da bilinen aktif fren asistanının (ABA) dünya prömiyeri yapılan otobüslerde kutlandı. Yola çıkan her Safety Coach otobüsüyle, daha yüksek yol güvenliğine önem veriyoruz ve böylece insan hayatını koruyabiliyoruz." Yenilikçi teknolojiye sahip üçüncü nesil de pazardaki trendleri belirliyordu " Safety Coach otobüsü, o gün mevcut olan tüm güvenlik özelliklerini içeriyordu. Böylece aktif fren asistanı güvenlik sisteminin yanı sıra pasif Front Collision Guard güvenlik sistemi de araçta standart olarak sunuluyor. Aktif Fren Yardımcısı, daha yavaş bir araca çarpmak gibi kazaları önlemeye veya en azından bu tür kazaların sonuçlarını azaltmayı hedefliyordu. Ön Çarpışma Koruması ise, önden çarpışma durumunda sürücü ve hostes için etkili bir koruma olarak pasif güvenliği önemsiyordu. Ön Çarpışma Koruması kapsamlı bir güvenlik sistemden oluşuyordu.Bir kaza durumunda yabancı araçların hareket etmesini önleyen enine bir profil bulunuyordu Bu profilin arkasında, çarpma durumunda enerjiyi hedefli bir şekilde dağıtan çarpma elemanlarından oluşan bir yapı bulunmaktaydı. Ayrıca Travego'nun sürücü koltuğu, direksiyon simidi, pedallar ve koltuk dahil olmak üzere, ciddi bir önden kaza durumunda koltuğu tamamen geriye iten devasa bir çerçeve parçası üzerinde yer alıyor ve böylece sürücünün alanı önemli derecede artırılmıştı. Travego standart olarak 6 vitesli GO 210-6 (GO 230-6) şanzımanla donatılmıştı ve şimdi yeni GO 240-8 ve VR 115 E geciktirici takıldı. Bu şanzıman oldukça kompakt ve viteslidir. vardiya süreleri kısaldı. Önceki vites kutusu 12 vitese sahipti, şimdiki vites kutusu ise yalnızca 8 vitese sahipti.Ekipmanın güvenilirliği üzerinde de faydalı bir etkiye sahip olan daha az sayıda diş bağlantısına sahiptir. Seçilen teknik çözüm sayesinde harici dişli senkronizasyonuna gerek kalmadı. Genel olarak ihtiyacımız olan şey 8 vitesli şanzımandı; Avrupalı işletmecilerin talebi ile ortaya çıkması sebepsiz değildi. Temel donanımlarda Travego “manuel” olarak sunuluyor, “otomatik” ise sadece opsiyonel olarak sunuluyordu.PowerShift şanzıman için ilave fiyatı 4.500 Euro idi,neredeyse AsTronic ile aynı idi. Ve iki pedal üçe göre avantaj sağlar: sürüş yükü azalıyor, gürültü seviyesi de aynı şekilde ve dizel yakıttan tasarruf sağlıyordu. Travego aynı motor özellikleri EURO 5 normlarıyla yenilenmişti.Travego’da motor seçeneği olarak farklı boyutlarda üç motor seçeneği sunuluyor. Daha önce kullanımda olan OM 457 LA 12 litrelik 315 kW 428 bg 2100 Nm torklu makine artık standart. Ayrıca 2200 Nm'den az olmayan torka sahip OM 457 LA 6 silindirli 12 litrelik 335 kW 456 bg motor bulunmaktadır. Yeni motor olarak OM 502 LA V8 16 litrelik seçeneği de mevcutdu bu efsane makina maksimum 2100 Nm tork ile 50 kW 476 bg. Travego'nun donanım seviyesi rakiplerin üst modellerinin daha üstünde idi. Güvenlik her zaman Mercedes otobüslerinin temel taşlarından biri öğesi idi. Temel donanım, elektronik olarak kontrol edilen frenleri (EBS), acil frenlemeye tepki veren fren asistanını (BA) ve stabilite kontrol sistemini (ESP) içeriyordu. Kilitlenmeyi önleyici frenler (ABS) ve çekiş kontrolü (ASR) doğal olarak donanıma dahildi. Award to Hoşdere RHD Travego in Europe Date: October 2010 Busworld Kortrijk Fair; Travego, which was selected as the first among the candidate buses, was deemed worthy of this award due to its advantages such as economic efficiency, environmental friendliness, superiority in usage and comfort and reliability. 3,316 units were produced from the day it was introduced to the market in 2005 to 2010. Mercedes-Benz Travego 15 16 17 RHD series, which was produced as the third generation in Turkey in early 2009 and offered to the export market on the occasion of "Busworld Kortrijk" international bus fair, won the "Coach of the Year 2010" award. In June 2009, in Paris Senlis, Travego was tested in the finest detail with four competitors from Europe in the "Coach Euro Test" and Travego was declared the winner. Coach Euro Test, which is organized every two years, is among the most important coach tests in the bus sector. At the "Busworld Kortrijk", the European bus jury had chosen the Mercedes-Benz Travego as "Bus of the Year 2010" at the 2009 show. "Safety has always been and remains the Mercedes-Benz brand's highest value. Our flagship has set the market trends in all three generations. As early as 1999, the Travego was equipped with an electronic brake system (EBS), anti-lock brake system (ABS), anti-skid system (ASR) and retarder as standard. Additional safety features such as lane assistant (SPA) and distance-controlled cruise control (ART) followed in the second generation. The third generation celebrated the world premiere of the active brake assistant (ABA), also known as emergency brake assistant, in buses. With every Safety Coach bus on the road, we are committed to greater road safety and thus able to protect human life." The third generation with innovative technology was also setting trends in the market "The Safety Coach bus included all the safety features available at the time. In addition to the active brake assist safety system, the passive Front Collision Guard safety system is also offered as standard in the vehicle. "Active Brake Assist helps to prevent accidents such as hitting a slower vehicle or at least to reduce the consequences of such accidents," said Holger Suffel, Commercial Director of EvoBus GmbH. Active Brake Assist had full braking power in the event of a serious accident, such as hitting a slowing vehicle after the graduated warning signals. Front Collision Protection, on the other hand, focused on passive safety as an effective protection for the driver and the stewardess in the event of a frontal collision. Front Collision Protection consisted of a comprehensive safety system. There was a transverse profile that prevented foreign vehicles from moving in the event of an accident. Behind this profile was a structure consisting of impact elements that dispersed the energy in a targeted manner in the event of a collision. In addition, the driver's seat of the Travego, including the steering wheel, pedals and seat, is supported by a massive frame section that pushes the seat completely back in the event of a serious frontal collision, thus increasing the driver's space by a significant number of centimeters. © Copyright 2006 Magazinulasim.com ve haber.magazinualsim.com tüm hakları saklıdır.Yayımlanan haber makale ve fotoğrafların her türlü hakkı sitemiz ve yazarlarımıza aittir. İzinsiz kullanılması ve çoğaltılması 5846 sayılı ''Fikir ve Sanat Eserleri Yasası'' kanuna göre suçtur. http://haber.magazinulasim.com/ http://www.facebook.com/magazinulasimcom http://www.instagram.com/magazinulasim/ http://www.twitter.com/magazinulasim https://www.youtube.com/@MagazinulasimTV |
|||
09/11/2024, 01:40 PM
Mesaj: #14
|
|||
|
|||
Mercedes-Benz Travego RHD İhracat Tarihi
2008 Yılında IAA Hannover'de sunumu yapılan üçüncü nesil Yeni Travego ;
Mercedes-Benz,2009'da pazara sunduğu ve “2010 Yılının Otobüsü” seçilen Travego'yu özel bir “Safety Edition” serisi ile satışa sunmuştu. 15 yıl önce mevcut olan tüm güvenlik sistemleri ekipmanlara entegre edilmişti. Bunlar arasında ABS ve ESP, sürekli fren sınırlayıcı (DBL), elektronik fren sistemi (EBS), çekiş kontrol sistemi (ASR), fren (BA) ve şerit asistanı (SPA) ile uyarlanabilir hız sabitleyici (ART) yer alıyor. ve geri görüş kamerası. Ayrıca Aktif Fren Desteği (ABA), Ön Çarpışma Koruması (FCG), ışık/yağmur sensörü, Lictronic kısa far, motor bölmesinde yangın alarm sistemleri ve tuvalette bagaj ve duman dedektörleri de bulunmaktaydı. Ayrıca otobüs için ilk kez geliştirilen, hidrodinamik geciktiricili Mercedes Powershift otomatikleştirilmiş 8 vitesli manuel şanzıman da araçta yer alıyordu. Şanzıman sürüş konforunu artırıyor ve yakıt tüketiminde tasarruf sağlıyordu. Safety Edition,özel iç mekan ve dış kısımdaki Travego Safety Edition yazısı ile biliniyor ve fark ediliyordu. Seri 15 16 17 RHD olarak tüm araç uzunluklarında aynı şekilde mevcuttu. 2008 IAA'da sergilenen Travego'daki koltuklar, iki renk tonlu Luxline döşemeli ve gümüş deri baş dayanaklı Travel Star Xtra (TSX) koltuklardı. Yeni koltukların kol dayanağı zarif bir şekilde ve ilk defa yaylı olarak tasarlanmışdı.Sırtlık ve koltuk minderi de yeni şekillendirilmişti.Koltuklar genellikle Luxline döşemeli Travel Star Xtra (TSX) olarak sunuluyor ve tercih ediliyordu . Sırt kısmında Mercedes yıldızı bulunan rozet, Travego'nun ön panelinin şeklini alıyor. “Duo” kumaş kaplamalı koltuk aynaları, sırt dayanaklarında Mars kırmızısı yan köşebentler, gümüş deri yatak başlıkları, sırt dayanakları ve ayak dayama yerlerinde kumaş cepler, katlanır koltuk arkası masalar,zaten bililndik parçalardı. Hoşdere bu ihracat serisinde talebe göre, hem normal hem de gezi rotalarında kullanılan otobüsler için katlanabilir koltukların yanı sıra döner koltuklara sahip sinema koltukları da tasarladı. Sıfır konumundaki koltuk arkalıklarının daha dik bir açısı, yolcuların ayağa kalkmasını kolaylaştırmak amacıyla tasarlanmıştı. Tüm koltuklarda yeni olan, kemer tokalarının koridor tarafında konumlandırılmıştı.Cam kenarında oturan yolcuların bir kaza durumunda acil çıkışa erişimini de kolaylaştırıyordu. Koltuk çerçevesi, alüminyumdan yapılmış hafif, iki borulu idi. Koltuklar araç boş iken sürüş sırasında rahatsız edici şekilde sallanmasını ve ses yapmasınıda önlenmişti. Mercedes-Benz'e göre hafif malzemelerin kullanımı, her bir ikili koltuğun ağırlığını önemli ölçüde azaltmıştı. Üç yıldızlı tasarıma sahip 12 metre uzunluğundaki bir Travego için toplamda 70 kilogram civarında hafiflik kazandırılmıştı. Üçüncü nesil Travego,Mercedes-Benz markasının kendi geliştirmesinin bir sonucu olarak yeni nesil koltuklarla donatılmış ilk otobüsü oldu. Geliştirme sırasında yolcuların güvenliği ve konforuna önem verildi. Aynı zamanda işlevsellik, değişkenlik ve ağırlığın azaltılmasına da dikkat edildi. Mercedes Benz otobüs grubunda üstünlüğü elinde bulunduruyordu ve yeniden tasarladığı bu üçüncü nesil araçlar da radikal değişiklikleri güvenlik paketler ve iç tasarımda yapmıştı. Özellikle Türkiye ve Avrupa yollarında ayrıca diğer kıta ülkelerinde Travego'ya yapılan makyajda, ana noktanın; göze batmadan, kalite standartlarının arttırılmasını sağlamıştı.Serinin en çok sevilen ve hâlâ arananı ise Travego 17 RHD olmuştu. © Copyright 2006 Magazinulasim.com ve haber.magazinualsim.com tüm hakları saklıdır.Yayımlanan haber makale ve fotoğrafların her türlü hakkı sitemiz ve yazarlarımıza aittir. İzinsiz kullanılması ve çoğaltılması 5846 sayılı ''Fikir ve Sanat Eserleri Yasası'' kanuna göre suçtur. http://haber.magazinulasim.com/ http://www.facebook.com/magazinulasimcom http://www.instagram.com/magazinulasim/ http://www.twitter.com/magazinulasim https://www.youtube.com/@MagazinulasimTV |
|||
09/01/2025, 02:47 PM
Mesaj: #15
|
|||
|
|||
Mercedes-Benz Travego RHD Tarihi
Mercedes-Benz Travego 17 RHD ''Edition 1''
Daimler Evobus Mercedes-Benz Travego 17 RHD'nin ''Edition 1'' olarak son serisini sundu.Üçüncü serisinin ardındandan gelen bu seride küçük dokunuşlar yapışmıştı.Yapılan dokunuşlarda yine ilk olarak dış tasarımda bu defa arka motor kapığındaki hava ızgaraları ve yan havalandırma ızgaralarının yeri değişmişti. ( yani soldan sağa alınmıştı), ve yine sol tarafada havalandırma ızgarası eklenmişti.İç kısımda ise 2011 yılında pazara sunulan Yeni Actros MP4 de kullanılan,işlevsel direksiyon ve gösterge saatleri de yenilenmişti. Avrupa'da bir Mercedes Benz davetlisi olarak yaptığım özel seyahatim esnasında,Travego Edition 1'in hız saatindeki 100 km görmüştüm o hız ile seyir halinde iken,yan koltukda sohbet ederken sesimizi yükseltmediğimizi birbirimizi duyabildiğimizi,aracın gürültü ve diğer parçaların titreşim seviyesinin çok düşük olduğu işte bu dedirtmişti. Yıl 2012 Mercedes Benz artık Travego Edition 1 artık OM 502 LA yerine OM 471 Euro 6 motoru ile satışa sunulacaktı,bu tamamen işletme maliyetleri ve tasarruf, sürdürebilirlik için yapılan köklü bir değişiklik idi.Otobüs işletmecileri ilk başlarda bunu tuhaf karşılamıştı. Bununla birlikte, mevcut tüm emisyon azaltma teknolojileriyle donatılmış 14.030 mm olan üç dingilli Travego'ya altı silindirli bu motorun gelmesi, onu bir çekici Actros serisinde olmasına rağmen farklı bir yere sürüklemişti. Bu nedenle Travega özel versiyonunu büyük bir beklenti vardı. Motor kapağı veya kaputu Euro 6 motorun motor bölmesindeki sıcaklıkların geleneksel motorlara göre daha düşük olmasını sağlayacak şekilde soğutma için yeniden tasarlanmıştı. Genel olarak soğutma performansı yüzde 30 artmıştı. OM 471, son neslin en güçlü motorudur. Üç dingilli Travego'da önceki V8'in yerini almıştı ancak yakıt tüketimi açısından daha düşük yaktığı söyleniyordu. OM 471,Euro VI 350 kW 476 BG ve 2.300 Nm ile 1.1000 dakikadan kısa sürede maksimum hıza ulaşıyordu. Servis aralığı 90.000 km idi (Euro V motoruyla) 120.000 km'ye kadar aralıkda olması ise eksi bir durumdu. Ve ayrıca AdBlue tüketimi Euro 5'e göre yüzde 40 oranında azaldı.OM 471'in performans açısından da maksimum torka 1.000 dev/dk'dan itibaren ulaşılabiliyordu. Mercedes-Benz Travego 17 RHD ''Edition 1'' Final Type
Daimler Evobus presented the last series of Mercedes-Benz Travego 17 RHD as ''Edition 1''. Small touches were made in this series that came after the third series. In the touches made, the first thing to do was to change the location of the air grilles and side ventilation grilles on the rear engine door (i.e. they were moved from left to right), and again a ventilation grille was added to the left side. In the interior, the functional steering wheel and indicator clocks used in the New Actros MP4 launched in 2011 were also renewed. During my special trip to Europe as a Mercedes Benz guest, I saw that the speedometer of the Travego Edition 1 was 100 km, while driving at that speed, we could hear each other while chatting in the seat next to us, we did not raise our voices, the noise level of the vehicle and the vibration level of other parts were very low, this is what made me say. In 2012, Mercedes Benz Travego Edition 1 would now be offered with OM 471 Euro 6 engine instead of OM 502 LA, this was a radical change made for operating costs and savings, sustainability. Bus operators found this strange at first. However, the arrival of this six-cylinder engine in the 14,030 mm three-axle Travego equipped with all current emission reduction technologies dragged it to a different place despite being in a tractor Actros series. For this reason, there was great expectation for the Travega special version. The engine cover or bonnet had been redesigned for cooling in order to ensure that the temperatures in the engine compartment of the Euro 6 engine were lower than in conventional engines. Overall cooling performance had increased by 30 percent. OM 471 is the most powerful engine of the last generation. It replaced the previous V8 in the three-axle Travego, but it was said to be lower in terms of fuel consumption. OM 471, Euro VI 350 kW 476 HP and 2,300 Nm with maximum speed in less than 1,1000 minutes. Service interval was 90,000 km (with Euro V engine) but the fact that it was up to 120,000 km was a minus. And also AdBlue consumption decreased by 40 percent compared to Euro 5. In terms of performance, maximum torque of OM 471 could be reached from 1,000 rpm. © Copyright 2006 Magazinulasim.com ve haber.magazinualsim.com tüm hakları saklıdır.Yayımlanan haber makale ve fotoğrafların her türlü hakkı sitemiz ve yazarlarımıza aittir. İzinsiz kullanılması ve çoğaltılması 5846 sayılı ''Fikir ve Sanat Eserleri Yasası'' kanuna göre suçtur. http://haber.magazinulasim.com/ http://www.facebook.com/magazinulasimcom http://www.instagram.com/magazinulasim/ http://www.twitter.com/magazinulasim https://www.youtube.com/@MagazinulasimTV |
|||
09/01/2025, 05:06 PM
Mesaj: #16
|
|||
|
|||
Mercedes-Benz Travego RHD Tarihi
ŞÖFOR MAHALİ
Geniş ve ferah şöfor mahali son Travego Edition 1 serisinde değişmişti.Bu değişiklik üçüncü son değişiklikti. Tek başına tamamen yeni standartlar kullanım kolaylığı sunuyordu. Mercedes-Benz Travego "Edition 1" in dünya prömiyeri.Mercedes-Benz Travego emisyon seviyesi Euro VI yeni bir BlueEFFICIENCY güç motor, yeni şöfor ve benzersiz otobüs sistemi ile donatılmıştı. GÜVENLİK STANDARTLARI Her üç testi araçlarda güvenlik ekipmanları hemen hemen aynıdır. Bu Mercedes-Benz Travego eşsiz güvenlik standartları için duruyor. Odak noktası ise şunlardır: ABS anti blokaj sistemi olan Elektronik Stabilite Programı ESP, ASR-Kayma kontrolü, BAS Brake Assist ve DBL Sürekli Frenleme Limiter. Ayrıca, her üç yüksek katlı otobüsler benzersiz Aktif Fren Asistanı (ayrıca acil fren yardım sistemi olarak bilinen ABA) ve Lane Yardımcısı dahil adaptif cruise kontrol ile donatılmıştır. Aracın hareketleri dayanarak, yeni Dikkat sistemi sürücünün yorgun olduğunu ve böylece zamanında bir mola ihtiyacı bilgilendirir olmadığını anlamanıza Yrd. Gaz deşarj teknolojisi ile Litronic farlar aynı zamanda aracın güvenlik ekleyin. Travego Edition 1 yeni gündüz seyir lambaları da far yerine monte edilir. Aydınlatma sistemleri kapalı entegre viraj aydınlatma sistemi yuvarlak ön sis lambaları. Dedektör hattı ile yangın dedektör sistemi motor bölmesi izler. Üç araç ikisi de kokpit bir ekran bağlı bagaj bölümlerinde monte duman dedektörleri var. Travego tüm çeşitleri standart donanım FCG Ön Collision Guard yolcu koruma sistemidir. Travego'da artık manuel vitesin yerini 1974'de O303'lerde olduğu gibi koldan vitese bırakmıştı. Yeni koldan 8 otomatik vites seçeneğinde vites ve artık retardar da koldan birlikte kullanıyordu. İster tamamen otomatik, ister kolu kendinize doğru çekerek veya aşağı doğru iterek manuel kullanmak da mümkündü. Direksiyon binek otomobillerdeki benzer sürüşüne sahipti.Bu son göğüs artık yerini 2016 model Travego'ya bırakmıştı. © Copyright 2006 Magazinulasim.com ve haber.magazinualsim.com tüm hakları saklıdır.Yayımlanan haber makale ve fotoğrafların her türlü hakkı sitemiz ve yazarlarımıza aittir. İzinsiz kullanılması ve çoğaltılması 5846 sayılı ''Fikir ve Sanat Eserleri Yasası'' kanuna göre suçtur. http://haber.magazinulasim.com/ http://www.facebook.com/magazinulasimcom http://www.instagram.com/magazinulasim/ http://www.twitter.com/magazinulasim https://www.youtube.com/@MagazinulasimTV |
|||
|
Konuyu görüntüleyenler: 1 Misafir