Cevapla 
 
Değerlendir:
  • 1 Oy - 5 Yüzde
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mercedes Benz O 403 VE O 404 Teknik Sohbet-Yorumlar
06/09/2008, 07:07 PM
Mesaj: #30
Re: Şehirlerarası Otobüsler ve İşletmeler Haberler ve Sohbet
Alıntı:Pazardan pazara, bazı donanımlarda farklar olduğu doğru. Örneğin Türkiye'ye tropikal iklim paketli Mercedes'ler gelir genelde. Ancak, sizin ifadeniz, bana daha çok "kasıtlı olarak ucuz ve kalitesiz ürün kullanıldığını" düşündürüyor. Yani bunu biraz açanız lazım bence, hangi parçalarda işçilik düşüyor? Mesela kokpit vidaları ayarsız mı sıkılıyor? Ya da kapı içerisinde kullanılan derilerin kalitesi mi düşük? Ya da boyası eksik mi atılıyor? Ben bugüne kadar, bu tip iddiaları çok duydum ama, kimse de somut olarak "şu parçası farklıdır" diyemiyor.

Evet kasıtlı olarak ucuz ve kalitesiz ürün kullanıldığını kastettim. Mercedes, BMW ve Audi kullanan birinlerine sorun bant farkı varmı diye.
2002 senesinde dış ticaret müsteşarlığında danışman olarak çalışan bir arkadaşıma Audi A4 modelini önermiştim. O döneme göre o serinin en üst versiyonundan sipariş etti. Zaten kendiside bir dönem aynı modelin düşük versiyonunu Beyrutta kullanmış. Satın aldığı aracın deri koltuğunda özürü bulunuyordu. Ben kendisine bunu gösterdiğimde o da bana dedi ki "benim kullandığımda plastiği de bu kadar uyduruk değildi, bant farkına denk geldim herhalde". Hiç şüpheniz olmasın Almanya'da asla derisi özürlü bir sıfır A4 bulamazsınız. Parçası farklıdır diyemem ama Türkiyeye gelen bir Mercedes, Almanyada satılan bir Mercedes'e göre işçilik olarak kötü. Halen öylemidir bilemiyorum ama size bir tarih verdim yukarı kısımda.

Alıntı:İhraç modellerde böyle bir sorunun olmaması, Avrupa yollarının düzgün olmasından mı kaynaklaniyor? Yoksa otobüslerin farklılığından mı? Bundan emin olmak da zor.

Bunu şu yüzden yazdım. Braşov Romanya'ya giderken EuroLines'ın O 350 modeli denk geldi. Farka inanamazsınız. Ki aynı araçla Kişinevede gittim, yollar çok çok kötüdür, tahmin edemezsiniz, ona rağmen bizdeki O 403'lerdeki problemleri yaşamadım. En azından aşırı tıkırdama ve kapı düşmesi yoktu.

Alıntı:Kapılar Bodo/Bode 'nin ürünüdür. Yerli o403'ler için ayrı, ithal edilecekler için ayrı kapı tasarlayıp üretmeleri ilginç geldi doğrusu... (Ya yanlış bilmiyorum değil mi? Kapılar Bode sanırım?)

Cam'da bodo yazdığı doğru ama kapı bodo üretimi mi bilemiyorum. Kullanılan malzemede farklılıklar olabilir, nitekim ben MAN fabrikasında Voith otomatik vitesli S2000 gördüm, ama iç piyasaya hiç bir zaman otomatik vitesli S2000 sürülmedi. Siz hiç gördünüzmü? Ama yukarıda belirttiğim O 350'de kapı düşme sorunu yaşanmıyordu. Bunu yurtdışındaki O 350 modellerine binerek teyit edebilirsiniz. Eurolines'da çok çok var zaten.

Alıntı:Buraya yazdığınız hiçbirşeyi ispatlamanızı bekleyemeyiz, ama doğruluğu göreceli olan şeylere itiraz etmemin de doğal oluğunu düşünüyorum

Ben bu araçları kullanmadım, aslında hiç otobüs kullanmadım. Ama zaten benim itiraz ettiğim şeyler, pek otobüs kullanımı ile ilgili değil. Örneğin 1.vitesin yerinin kötü olduğunu söylemişsiniz, e ben bilmem şimdi yeri iyi mi kötü mü... Birşey demiyorum Tongue

İtiraz ediyorsunuz ama belgelemediğim içinde diyorsunuzki "belgelemiyorsunuz" yanlış mı okudum? :-) ne diyim? Madem 1.vites için birşey söyliyemiyorsanız bence diğerler yazdıklarımı daaracı bir kez kullanıp öyle eleştirin.

Alıntı:Sizin aracınızdan memnun kalmamanıza kimse birşey diyemez, ister beğenirsiniz ister beğenmezsiniz. Ancak Mercedes'i "dandik mal satıp, iyisini satmamakla" eleştirmenize itiraz ediyorum ben sadece. Çünkü adamlar, her iki modeli de satıyorlarmış.

Aynı örneği yeniden yazıyorum ve tüm forum üyelerine soruyorum,
aramızda iç piyasaya sunulmuş "otomatik vitesli S2000 varmı? gören olmuşmu?" Man'da da bant farkı var, niye iç piyasaya otomatik vites alternatifini sunmamış? ne farkı var?
Mercedes kaliteli bir otobüs olan O 404'ü iç piyasa sunmadı, özel talep dahilinde getirti, ülkemize gelen O 404 sayısı acaba 100'ü geçiyormu? Sanmıyorum. Şöyle yazayım o zaman, O 403'ü dayattılar. Sanki 404'ün reklamı yapılmasa hiç alan olmicakmiydi? Dünyadaki en büyük pazar Türkiye, en çok satış bizim ülkemizde yapılıyor.

Travegoda da aynı durum yaşanabilirdi düşünsenize. Bir zamanlar plakalarında ŞAHAN yazan bir bireysel otobüsçü vardı. Henüz Travego Avrupada yeni çıkmışken bu kişinin 2 adet getirttiğini hatırlıyorum. O zamanlar diyordukki herhalde O 404 gibi Travegoda bu şekilde gelip geçicek ama ne oldu Mercedes Travegoyu iç pazara sundu. Gelelim şaşmaz bant farkında. Kime isterseniz sorun; ilk gelen Avrupa Travegolar ile yerli Travegolar arası fark neler. Bazı forumlarda karşılaştıranlar olmuş, mutlaka görürsünüz.

Bant farkını MAN ve Mercedes ile ilgili olarak yeterince iyi anlatamadıysam yine ufak tefek örnekler veririm.
Tüm Mesajlarını Bul
Alıntı Yaparak Cevapla
« Önceki | Sonraki »
Cevapla 


Bu Konudaki Mesajlar
Re: Şehirlerarası Otobüsler ve İşletmeler Haberler ve Sohbet - Tekin - 06/09/2008 07:07 PM
O404 DD Bilmece - y.aydin - 04/11/2009, 08:29 PM

Forum'a Git:


Konuyu görüntüleyenler: 1 Misafir

İletişim | MagazinUlasim.Com | Yukarıya dön | İçeriğe Dön | Hafif Sürüm | RSS