Nostaljik Firmalar ve Anılar
|
22/09/2011, 12:07 AM
Mesaj: #47
|
|||
|
|||
RE: Nostaljik Firmalar ve Anılar
Alıntı: Aslında bu resmin de burada olması gerektiğini düşündüğümden yukarıya ekledim. Bu resimleri bizimle paylaşan Volkan Ablak'a ve Fatih üstadımıza çok teşekkürler ediyoruz.Gerçekten zor bulunabilecek resimler bunlar. Gazanfer Bilge hakkında burada çok şeyler yazdık,çizdik.Evet,gerçekten Türkiye'de otobüs işletmeciliğinin iyi bir yola girmesinde Gazanfer Bilge'nin büyük katkıları vardır.Zaman zaman Kadıköy İskele meydanında ufak tefek vukuatları olmuş olsa da yine de çok büyük bir insandı. Gazanfer Bilge işini çok iyi ve devamlı takip eden bir patrondu.Onu günün belirli saatlerinde olmadık yerlerde görebilirdiniz.Bir bakarsınız Harem yazıhanesinde oturur,bir bakarsınız Kadıköy'dedir.Düzce Olimpiyat Restaurant'ta mola için durduğunuzda Gazanfer Bilge'yi bir masada çorba içerken görebilirdiniz.Ankara'da hiç görmedim.Ama bu üç mekanda kendisiyle karşılaşmışlığım vardır. 1973 yılında İstanbul'da yatılı okurken Kadıköy yazıhanesinde oturup sohbet etme imkanı dahi bulmuştuk.Ve hatta o yıllarda 30 TL.olan İstanbul-Ankara bilet ücretini yazıhane katibine talimat vererek bize o seferlik 15 TL.olarak da uygulatmıştı. Ezeli rakipleri Atan Kardeşler ve Gülhan Turizm'e karşı da Gazanfer Bilge'nin üstünlüğü vardı.Birincisi otobüs kalitesi daha iyiydi.İkinci faktör ise şimdiki otobüslerin sloganı gibi "herşey zamanında" idi.O yıllarda vaktinde hareket eden otobüsü tarih yazmamışken Gazanfer Bilge'nin otobüsleri tam vaktinde Harem'deki baş yazıhaneden hareket ederlerdi. Otobüslerinin günün popüler markaları olmalarına ayrıca dikkat ederdi.Magirus'lar zamanında en temiz Magirus'lar,O302 zamanında en yeni O302 ler hep bu firmada olurdu.Bir zaman lacivert renkli MAN 575 ler de filoda yer alsalar da zaman içerisinde kaybolup yerlerini yine temiz O302 lere bıraktılar. Resimdeki O302 de de daha önce değindiğimiz 1968 model otobüslere ait bütün özellikler aynen var. Çift sıralı cam altı nikelajları,sağa yaslı duran silecekler,O302 yazısı altında "Otomarsan" plaketinin olmayışı,ön kapılar üzerinde damla tipi gabari lambaları,dıştan bagaj kapak menteşeleri,dik gelen ön yolcu camı dikmesi,kapatılmış alın havalandırmaları ,beyaz kemik direksiyon simidi ve koridorsuz iç düzen (koltukların duruş hizasına dikkat ediniz) her fırsatta bahsettiğimiz özellikler. İşte o yıllarda bu tip ilk el ve oynanmamış otobüslere rastlayabilmek bir zaman sonra imkansız hale geliyordu.Çünkü bu otobüs küçük müdahelelerle aynen son model olabiliyordu. Zaten de otobüscüler bu yüzden O302 lerle para kazanmıştı.1980 yılında 1968 model bir otobüs 1980 model yeni bir otobüsün tıpkısı değilse bile yolcunun anlayamayacağı şekilde benzeri olabiliyor ve şıkır şıkır çalışmaya devam ediyordu.Buna bir de O302 nin sağlam yapısı,ekonomik motoru ve işletme ve bakım masraflarının azlığı eklenince otobüscüye sadece çalışıp para kazanmak kalıyordu. Atan Kardeşler için de yazacaklarım var.Ama o da yarına kalsın isterseniz. |
|||
|
Konuyu görüntüleyenler: