İrizar PB Türkiye
|
19/05/2013, 07:52 AM
Mesaj: #24
|
|||
|
|||
Ulusoy İrizar PB
Alıntı:"Araçlar, 15 Metrelik büyük metrajlı İrizar'ın Pb İ6 Volvo B10B modeli ve 460 beygir Euro 5 motora sahip" Volvo B10B alt yapımı? Yanlışlık var. B10B mi kaldı belki 10 sene oldu B10B biteli. B12 dese hadi belki diyeceğim. B13R'dir bu araçlar. Bana Ulusoy'un araçları alçak değil de yüksek kasa gibi geldi. Irizar PB'nin bildiğim kadarıyla 3,68 ve 3,90 mt yükseklikte iki tipi var. Türkiye'de bu saatten sonra bu aracın yüksek kasasını getirmek saçma bence. Aralarında en az yüzde 5-6 yakıt farkı olur alçak kasa ile yüksek kasanın arasında. Bir de araç uzun iyice yakıtı artacak. Bu araçların Batı ve Sahillerde çalışacağını düşünürsek ve 15 mt kasanın yeterli bagajı olması sabebiyle ne gerek var yüksek kasaya Karadenize çalışıp turşu taşımayacak. Alçak kasa iyidir her bakımdan. Yüksek kasa leylek gibi arabadan inince yolcu sarhoş gibi iniyor. Ama gördüğüm kadarıyla arabalar yüksek kasa fotoğraf yanıltmıyorsa beni. Canlı görünce heybetli olduğu anlaşılacak. Ufak bir ayrıntı. O jant kapaklarından hemen kurtulmak lazım. Alcoa jant şart bu araçlara. İki hafta önce Meksika'daydım. Orası tam bir Irizar cenneti. Meksika'daki Irizar fabrikası büyük çoğunluğu Scania olmakla birlikte MAN (Volvo dışarıya şasi vermiyor olmalı kendisi Volvo kasa 9700 ve 9400 leri üretiyor piyasada söz sahibi modeller) alt yapılı araçlar üretmekte tabi mazot orada 2,5 tl civarında. Yüksek kasa olanlar çoğunlukta. ![]() *Resimler alıntıdır. Bir soru. İkinci resimdeki otobüsün tekerlerindeki "zımbırtı" ne işe yarar? |
|||
|
Konuyu görüntüleyenler: