Ne Oldu Bu Motor Fabrikalarına ?
|
20/03/2016, 11:16 PM
Mesaj: #8
|
|||
|
|||
RE: Ne Oldu Bu Motor Fabrikalarına ?
Yerli Motor Konusunda son durum...
Devrim Otomobili ve farklı motor tipleri; prototip halinde kaldıktan sonra Gümüş Motor faaliyete geçti. Zaman için Pancar Motor'a dönüştükten bir süre sonra da iflas etti. Bir zaman sonra isim hakkı ve tezgahların satılmasıyla Gümüş Motor ve Pancar Motor iki farklı isimle hayata geçti.. Yerli motor denemelerinden biri de Aral'dı. Eski bakanlarımızdan Cahit Aral'ın yaptığı motor. Motosan adında ki motor imalatı da yapan firmanın ise son zamanlarda sesi soluğu çıkmıyor! BMC gibi bir çok yerli ve yabancı ortaklı firma ilk başlarda tamamen montaj yoluyla motor üretirken yerlilik oranı belli bir seviyeye kadar arttı. Günümüzde tamamen yerli motor üretimi denince akla Tümosan geliyor.Önce Fiat Traktör lisansıyla yola çıkan firma zaman içinde özelleştikten sonra yeni motorlar geliştirerek yoluna devam ediyor.Şimdilik en yüksek güç 115 beygir ancak demiryolu ve iş makinesi sektörüne girmek isteyen firma tank için yerli motor üretimi konusunda da çalışıyor.. Diğer taraftan yerli otomobil konusunda da yerli motor çalışmaları sürüyor. Şu anda ülkemizde üretilen araçlarda kullanılan motorlar ya ithal, ya lisansla, ya yabancı ortak yoluyla üretilmekte, kullanılmakta. Yerli motor konusunda yerli otobüs imalatçılarının katılımıyla bir çalışma gurubu oluşturulmasına rağmen bir ilerleme olmadı. Sonuç olarak şu an itibarıyla yerli motor konunda Tümosan, Pancar Motor, Gümüş Motor, Motosan isimler karşımıza çıkıyor. Ford Otosan ise ortaklı bir yapıyla motor üretiminde yer alıyor. Elektrikli motor konusu tartışmalı bir konu. Özellikle yazılımııyla ilgi çeken DMA yı elektrikli otomobil motoru konusunda unutmamak lazm! |
|||
|
Konuyu görüntüleyenler: