Mercedes-Benz Actros Türkiye Tarihi
|
25/11/2021, 02:24 PM
Mesaj: #4
|
|||
|
|||
Mercedes-Benz Actros Türkiye Tarihi
Üçüncü nesil Actros MP3'ün miadını doldurması ile birlikte 2013 yılında Avrupa da 2015 yılında Türkiye de üretimine son vermiş ve yerini yeni dördüncü nesil Actros'a bırakmıştı.Günümüze kadar devam eden dördüncü nesil MP4 serisini güncelleyerek teknoloji lideri MP5 serisi ile üretilmektedir.
VE 2011 YENİ ACTROS MP4 Mercedes Benz 4'ncü nesil yeni Actros için 1 milyar Avro harcadı.Yeni Actros 2011 yılı Temmuz ayında Brüksel’de tanıtıld.Yeni Actros sahip olduğu konforla ve sağladığı akaryakıt tasarrufuyla büyük ilgi gördü güçlü dış tasarımıyla da ilgi çekti ve tamamen yeni tasarımdı.Yeni Actros da öne çıkan özellikler yepyeni bir kabin,güç aktarma organı,modüler şasi ve iç tasarım olarak öne çıktı. İlk üretimine başlandığı 1996 yılından bu yana 100’den fazla ülkeye 700 bin adedin üzerinde satılan Actros, gelecek yıllardaki başarısına artık Yeni Actros’la devam ettirecekdi.Aerodinamik kabiniyle güçlü ve modern bir sitili yansıtan Yeni Actros, 7 farklı kabin seçeneğiyle sunulurken en yüksek kabin olan ''GigaSpace'' 11,6 metreküplük hacmiyle Avrupa’nın en geniş kamyon kabini rekorunu da kırmıştı.2012 yılında ''Truck Of The Year'' yılın kamyonu seçilmişti.Türkiye'ye 2011 de özel olarak ithal edilmiştir.
İç mekanın ana fikri, renk şemaları ve mekansal formlar kullanarak sürücü alanını yaşam alanından görsel olarak ayırma konseptiydi. Çok fonksiyonlu direksiyon simidi, pratik ve şık gösterge paneli, ön camın üzerinde asimetrik dolaplar ve çok daha fazlası yeni Actros için özel olarak geliştirildi. Direksiyon simidinin yüksekliğini ayarlamak için artık özel bir ayak pedalı mevcuttu ve direksiyon açısı,kanıtlanmış önceki Actros modeline kıyasla önemli ölçüde artırılmıştı. Yeni nesil Actros MP4'ün sahip olduğu güvenlik özellikleriyle de öne çıktı. Çekici ve ya kamyon serisinin ''13 Koruyucu Melek'' olarak nitelendirilen güvenlik sistemleriyle donatıldığını vurgulanmıştı.Üç ayrı fren sistemine sahip olan bir önceki Actros’un sadece hareketli nesnelere karşı kendiliğinden durduğunu, Yeni Actros’un da dik duran engellerde de durabildiğinin altını çizerek,araçtaki diğer yardımcı sistemleri “Elektronik fren sistemi, retarder, yüksek performanslı fren olmak üzere 3 fren sistemi, proximity kontrol asistanı, beşinci teker bağlantı sensör sistemi,yağmur ve ışık sensörleri ve manevra fonksiyonu ile aynanın dahil olduğu 4 yardımcı sistem ve lastik basıncı izleme sistemi, roll-kontrol yardımı, aktif fren 2 (ABA2) yardımcısı, denge kontrol yardımı, şeritte kalmayı sağlayan Lane Assist tutulması ve tam fren uygulaması durumunda tehlike uyarı lambası gibi donanımlara sahipti. Actros 7 adet kabin ile tanıtıldı ve çeşitliliği ile de modüler bir tasarıma sahipti.Actros BigSpace ve Actros GigaSpace ile öne çıktı.Bu kabinler rüzgar tünelinde kapsamlı bir şekilde test edildi.Amaç,yakıt tüketimi üzerinde en olumlu etkiyi elde etmekti. Yeni Actros'daki yataklar da yeni.2,3 metre kabinlerde 2000x750 mm ölçülerindedir ve bu, uzun boylu bir sürücü için bile oldukça yeterlidir. KABİNLER Yeni Mercedes-Benz Actros,uzun mesafe taşımacılığı için toplam yedi farklı kabin sundu. 2.3 veya 2.5 m genişlik,2.3 m uzunluk da.Yedi seçenek kabin de beşi düz motor tünelsiz düz zemine sahiptir. Yedi kabin: ClassicSpace, StreamSpace, BigSpace ve amiral gemisi GigaSpace olarak ölçüleri 2.30 ila 2.50 metre genişliğindeki kabinlerin düz zemini ile birlikte ferah bir hacim sağladı.StreamSpace kabinin boyutları ise BigSpace kabin boyutları arasında ise sadece 3 ilâ 8 cm’lik daha düşük ölçülere sahipti.Yani StreamSpace tabandan tepeye tam olarak içeride 1.84 metrelik yükseklik sunuyor.2.13 metre Modüler bir yapı sayesinde tüm kabin tiplerinde ortak parçaları kullanan Mercedes Benz 2.5 metre genişliğe sahip olan üç farklı kabin tipinin hepsi düz bir taban sunarken,2.3 metre genişliğe sahip dört farklı kabin tipinin ise ikisi yine tamamen düz bir zemin sunarak bu genişlikteki kabinlerde bir ilki başardı. GigaSpace 11.6 metreküp hacim ile Avrupa çekici ve kamyon kabinleri arasında lider oldu. BigSpace Amiral serisinin bir alt kabinidir.Kabin bir önceki 3'ncü nesilde ki Mega Space kabine yakın ölçülere sahip yüksek kabin olarak sunuldu.Koltukların önünde ayakta durma yüksekliği 1.91 toplam dış yükseklik ise 2.30 metredir. StreamSpace Kabinin boyutları ise BigSpace kabin boyutlarından sadece 3-8 cm’lik aşağı ölçülerle sunuldu. Koltukların önünde ayakta durma yüksekliği 1.83 toplam dış yükseklik ise 2.30 metredir. MOTORLAR Bu seri ile birlikte Mercedes-Benz yeni nesil motor serisini kullanmaya başladı.İlk Euro-6 emisyon normunu karşılayan motor OM 471 kodlu motor 12,8 litre motor hacmi ile sıralı üstten çift eksantrikli,2013 yılı itibari ile de OM 473 15.6 litre motor hacmi ile 6 silindirli olarak satışa sunuldu. SCR teknolojisi ile emisyonu karşılayan motorda, common-rail sistemi ile birlikte geliştirilen X-Pulse adı verilen basınç pompası kullanıldı. 421 Beygir Güç 2100 nm Tork 449 Beygir Güç 2200 nm Tork 476 Beygir Güç 2300 nm Tork 510 Beygir Güç 2600 nm Tork 625 Beygir Güç 3000 nm Tork *OM 473 15.6 Ve 2016 Alman Teknolojisi Aksaray'la Millileşti ![]() Yeni Actros'lar 2013 tarihi ile Türkiye de üretilip ihrac edilse de,iç pazar satışı yoktu.2013 Avrupa da 2015 yılına kadar Türkiye de devam eden MP3 satışları 2016 yılında yerini Actros MP4'e bıraktı. Çekici satışlarına olan talebin yükselmesi ile 2018’de pazar hacminde artış bekleyen Mercedes Benz Türk Aksaray Kamyon Fabrikası kapasitesini artırarak,Actros'u StreamSpace arından BigSpace GigaSpace ve kabinleri ile birlikte 1848 1851'leri öne çıkardı.Ve ardından 853 1858 1863 serisi 530 580 630 beygirli motor seçenekleri ile de beraber üretmeye başladı. 208 yerli sanayi kuruluşundan 5 bin 597 parça temin ederek,Anadolu'nun bağrı Aksaray'da üretim yapan Alman kamyon devi,Millileştirmeye çok önem verdi.Otobüs üretiminde olduğu gibi kamyon ve çekici üretiminde de bir çok parçayı Türk tedarikçilerden temin etmeye devam ediyor ve yerli tedarikçiden temin etmiş olduğu parçaları ihracatını yapmış olduğu araçlarda da kullanıyor.Aksaray üretimi Actros’lar da kullanılan yerli parçalar yüzde 40-45 yerlilik oranı bulunuyor. Actros MP4 Türkiye Özel Seri Mercedes Benz Türk'ün Amiral gemisi Actros MP4 1863 Gigaspace''ler 2016 yılında ilk teslimatını yaptı.Actros MP4 amiral gemisi serisinden ülkemiz de 3 adet bulunmakta.Bunlar sırasıyla Albayrak Grup/Petrol,Toker Petrol,ve Mercedes Benz Türk'ün filosunda bulunan test aracı. 2018 Ve Yeni Actros MP5 Geleceğin Tekonolojsi İle Yenilendi Mercedes-Benz Actros MP5 serisinde tüm değişiklikleri sürücülerin gözüyle gerçekleştirdi. Şürücülerin ‘‘Human-Machine-Interface” adı verilen ”insan-makine arayüzü” sürüş kapasitesine etki ediyor.Mercedes-Benz Yeni Actros’a, otomobil grubundan konfor ve güvenllik adına yeni A ve C Sınıfından çok sayıda işlevsellik aktarıldı.Led destekli ön ve arka farlar ve gösterge saatlerinin yerini dijital ekranlara devretmiş olması,otomobiller de olduğu gibi start-stop butonu ve küçük imdat freni ile şoför mahallinde dikkat çeken ilk yenilikler arasında yer aldı.Yeni Actros sürücü için çok iyi bir mimari ile kullanım ve görsel konforu beraberinde sağladı.2020 yılında ''Truck Of The Year'' yılın kamyonu seçilmiştiTürkiye fabrikası ise 12/2018 tarihinde ilk ihracatını ve 01/2020 tarihinde Bursa da ilk yerli Actros'u teslim etti. yaptı. İki Özel Seri 1863 LS serisi 15.6 litrelik OM 473 Euro 6 460 kW (625 hp), 3000 Nm torka sahip Actros’lar Aynasız ACTROS'a özel seri.2018 yılında geldi.Yeni Actros “Edition 1″ serisini üretti.Ve ActiveBrake Assist 5’in yanı sıra MirrorCam sistemine de sahip. MirrorCam ve Active Brake Assist 5 ve Active Drive Assist ile olağanüstü otomatik sürüş sağlayan,güvenlik özelliklerine sahip.Mercedes-Benz Actros Edition 1’in geniş özellikleri arasında Aktif Fren Yardımı 5, yarı otomatik sürüş için Aktif Sürücü Yardımı,gelişmiş tahmini güç aktarma sistemi kontrolü ve multimedya dokunmatik ekranlar yer alıyordu Aynasız ACTROS'a özel seri.Yeni Actros “Edition 2″ Halefi olduğu edition 1 serisine farklı olarak karbon boya ve estetik olarak,yan duvarlar ile yan eteklerde yıldız motifli etiketler,yeni dört spot ledli güneşlik,ayrıca kabinin arka alt ve orta kısmında yerleştirilen ledler ve kabinin yanlarında paslanmaz çelik giriş basamakları bir çok yenilikle satışa sunuldu. Actros MP5 Türkiye Özel Seri Mercedes Benz Türk'ün Amiral gemisi Actros MP5 1851 Gigaspace''ler 2020 Ocak ayında ilk teslimatını yapmıştı.Actros MP5 amiral gemisi serisinden ülkemiz de standart donanımlarla satılıyordu.Temmuz ayında bir ilk yaşandı ve ilk yarı özer otonom sürüşlü iki adet Actros 1851 ithal edildi. Ve ardından,2021 yılında Actros donanımları daha da zenginleştirildi.Yeni Actros MP5 1851 Plus paketi ile özel ve daha yüksek donanımlarla geldi. Mercedes-Benz Actros 1851 LS çekici modellerinde, yakıt tasarrufuna katkı sağlayan Lastik Basınç İzleme Sistemi, güvenliği arttıran Yağmur Sensörü, Otomatik Uzun/Kısa Far ile Dönüş Aydınlatması standart donanıma eklendi. Ayrıca sürücünün konforunu üst düzeye taşımak adına koltukta masaj fonksiyonu, elektrikli ön güneşlik ve kablosuz telefon şarjı gibi kapsamlar da standart oldu. Seriye 2021 Ocak ayı itibarıyla eklenen yeni Actros 1851 Plus paketi ile yüksek donanım beklentisine sahip müşterilere hitap eden bir araç daha sunulmaya başlandı. Actros 1851 LS’nin yenilenen standart donanımına ilave olarak, ileri aktif güvenlik donanımlarının ön planda olduğu bu opsiyonel donanım paketinde; Yan Görüş Asistanı, Mesafe Kontrol Asistanı ve yarı-otonom sürüşü mümkün kılan Aktif Sürüş Asistanı sunuluyor. Ayrıca SoloStar Muavin Koltuğu, 12.3 inçlik birincil ekrana sahip İnteraktif Multimedya Kokpit, sürüş ve yaşam için LED Ambiyans Aydınlatma, LED Stop Lambaları ve Alüminyum Jantlar da bu pakete dahil edildi. Actros 25'nci Yaşıyla Türkiye de Rekor Kırdı Mercedes-Benz Türk’ün Kamyon fabrikası Actros'la rekora imza attı. 2018: 250.000’inci kamyon olan Actros 1853 LS, banttan indi. 2019: 275.000’inci kamyon olan Actros 1853 LS, banttan indi. 2021: Üretilen 300.000’inci kamyon olan Actros 1851 Plus,ağustos ayında banttan indi. © Copyright 2006 Magazinulasim.com ve haber.magazinualsim.com tüm hakları saklıdır.Yayımlanan haber makale ve fotoğrafların her türlü hakkı sitemiz ve yazarlarımıza aittir. İzinsiz kullanılması ve çoğaltılması 5846 sayılı ''Fikir ve Sanat Eserleri Yasası'' kanuna göre suçtur. http://haber.magazinulasim.com/ http://www.facebook.com/magazinulasimcom http://www.instagram.com/magazinulasim/ http://www.twitter.com/magazinulasim https://www.youtube.com/@MagazinulasimTV |
|||
|
Bu Konudaki Mesajlar |
Mercedes-Benz Actros Türkiye Tarihi - Fatih Kocaoglu - 05/09/2008, 06:19 PM
Mercedes-Benz Actros 25'nci Yıl - Fatih Kocaoglu - 17/11/2021, 02:13 PM
Mercedes-Benz Actros Türkiye Tarihi - Fatih Kocaoglu - 25/11/2010, 01:34 PM
|
Konuyu görüntüleyenler: 1 Misafir